« 2004年12月のベスト1 | Main | 10年 »

SOYBEANFARMのロールキャベツ

“ランチ”
b341

今日は、久々に会う友人とSOYBEANFARMでランチをとりました。
吉祥寺にあるお味噌の専門店で以前から気になっていたのですが、初訪問。

和風のロールキャベツと言う事で、私は八丁味噌ワインソース、友人は胡麻クリームソース(白味噌ベース)を注文してシェアすることに。
私の好みは、胡麻ソースの方。味噌のコクと胡麻のコクがうまく混ざりあって、さっぱりのロールキャベツがコックリ食べられます。もうちょっとソースの量が多くても良いかな?と思うのと、キャベツが切りにくいのが難点かな。
あと、ライスかパンか選べて、ライスを選ぶと俵のおむすびが出て来ます。自分で握ったものではないおむすびを食べるのは久しぶりで(除く、コンビニ)、これは嬉しいなと思いました。付け合わせの「しそもろみ(紫蘇の実の入ったもろみ)」は、気に入って買って帰ってきたくらい。

寒い日に暖かくて優しいご飯で、芯から温もりました。
満腹満足♪

|

« 2004年12月のベスト1 | Main | 10年 »

グルメ・クッキング」カテゴリの記事

吉祥寺」カテゴリの記事

Comments

Very energetic post, I loved that bit. Will there be a part 2?

Posted by: best dating sites | 2014.12.25 at 07:10 AM

Undeniably believe that which you stated. Your favorite justification appeared to be on the net the easiest thing to be aware of. I say to you, I certainly get irked while people consider worries that they plainly don't know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side-effects , people can take a signal. Will probably be back to get more. Thanks

Posted by: best dating sites | 2015.01.07 at 04:04 PM

I am sure this post has touched all the internet visitors, its really really good article on building up new web site.

Posted by: best dating sites | 2015.01.18 at 11:46 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




« 2004年12月のベスト1 | Main | 10年 »