« いらいら | Main | 続・ここんとこの読書 »

ここんとこの読書

“麦茶飲みつつ”
B905

服部まゆみ「時のアラベスク」:正統派ミステリーとして、とても面白い。ラスト、ちょっと『藪の中』風だし。しかし、この人は作品毎にカラーが変わるなぁ。

古川日出男「2002年のスローボート」:いや、読みやすい。(笑)村上春樹はエッセイは好きだが小説は苦手、それへのオマージュなのでどうかと思ったら面白かった。章ごとの幕の落とし方が映画のようで印象深い。「アラビアの夜の種族」と言いこれと言い、虚構と現実の歪んだ融合感が独特で不思議。

石田衣良「美しい子供」:帯の文句で避けていた作品。なんとなく宮部みゆき臭がする。スポイルされる者はその理不尽さにもっと憤らないものか。

高村薫「照柿」:高村薫の小説を読むといつも色彩が浮かぶ。「黄金を抱いて飛べ」だと夕暮れの赤みを帯びた金、「神の火」だと冬の日本海の暗灰色、「リヴィエラ」だとアイルランドの曇天の灰白色。なのに、この「照柿」は色の名前がタイトルなのに、一向に色彩がわいてこない。炉に舞う焔の色や、見えない熱に浮かされた二人の男の想いの色、浮かんでもおかしくないのに何故?総括としては、相変わらず男らしい話を書く女性だなぁと。森の成長が気持ちいい。

杉浦日向子「杉浦日向子の食・道・楽」:著者の死からもう1年。早い。。。確かに我々は情報を食べているかもしれない。きちんと自分の好みが分かっているなら、それはそれで構わないと思う。踊ってるなら莫迦だが。器のセンスは、どうも私とは相容れない。(苦笑)

安野モヨ子「働きマン」:展開がステレオタイプだが、面白いと思う。女が働くことをテーマにした漫画って、滅多にないし。でも、『男スイッチが入ると男性ホルモンが出て通常の3倍のスピードで仕事する』って設定が、女は男の1/3しか能力がないと言っているようでとても嫌い。営業さんの話は良いなぁ。

吉川英治の「私本太平記」は4巻目(丁度半分)。足利尊氏に魅力を感じず四苦八苦している。佐々木道誉や後醍醐天皇の方がよっぽど魅力的。藤田貴美「EXIT」の10巻が出てたのにマイナー過ぎて気付かなかった。明日買いに行こう。

|

« いらいら | Main | 続・ここんとこの読書 »

書籍・雑誌」カテゴリの記事

Comments

Have you ever considered about including a little bit more than just your articles? I mean, what you say is important and everything. But imagine if you added some great visuals or videos to give your posts more, "pop"! Your content is excellent but with images and videos, this site could definitely be one of the very best in its field. Great blog!

Posted by: best dating sites | 2014.12.21 at 12:42 AM

Wow, wonderful blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your website is excellent, as well as the content!

Posted by: free music downloads | 2015.02.08 at 11:11 AM

I blog frequently and I truly thank you for your content. This article has truly peaked my interest. I'm going to book mark your website and keep checking for new details about once a week. I subscribed to your RSS feed as well.

Posted by: best eye wrinkle cream | 2015.03.03 at 05:23 PM

It is perfect time to make some plans for the future and it's time to be happy. I've read this post and if I could I desire to suggest you some interesting things or tips. Perhaps you can write next articles referring to this article. I desire to read more things about it!

Posted by: ver las mujeres mas bonitas del mundo | 2015.03.05 at 11:28 AM

Hi there, this weekend is fastidious designed for me, as this point in time i am reading this great educational post here at my home.

Posted by: minecraft games | 2015.04.09 at 03:55 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




« いらいら | Main | 続・ここんとこの読書 »